Red Cliffs & Snow Canyon – ukryte skarby Utah

Po guru parkowym za jakiego uważa się Zion, po widowiskowym Bryce Canyon, po najsłynniejszych łukach, kanionach i światowcach z okładek National Geographic, w USA istnieją tony parków równie spektakularnych do których zagląda garstka outsiderów. Przybyliśmy i my.

Red Cliffs

Dotarliśmy tu późnym popołudniem, kiedy słońce przekroczyło już ścianę kanionu, a pomarańczowe i czerwone skały czekały tylko na nas. Oto zapowiedź tego co ma nadejść. Szybko więc ustawiliśmy nasze wigwamy na „samoobsługowym” Red Cliff Campground (tradycyjnie za niewielką opłatą – 15 $ miejsce + 5 $ auto) i udaliśmy się na „tajny” mały szlak, znany jako Red Cliff Trail. Podążaj za wodą a zaprowadzi cię do celu i… nie padniesz z pragnienia. Wędrówka jest spokojna i łatwa, w większości po płaskim terenie z kilkoma wzlotami i upadkami. Pod koniec 1 – milowej ścieżki kanion zwęża się i kończy basenem z pięknym wodospadem. W stromym piaskowcu wykuto prymitywne schody i zawieszono linę. Nie możesz iść wodą? Wspinaj się! Basen byłby idealny do pływania, a wodospady do zjeżdżania, gdyby nie woda o temperaturze rześkości.

Red Cliff, to miejsce, gdzie widoki nas nie zawiodły. Czerwone skały, naturalne baseny, wodne zjeżdżalnie, pustynne kwiaty i nieustraszone jaszczurki. Warto było zwolnić tempo, aby zobaczyć i poczuć to co dookoła.

Snow Canyon

Tlenek żelaza nadaje piaskowcom navajo czerwony kolor, ale gdy woda przepływa przez nie, żelazo wypłukuje się i czerwona skała zamienia się w białą. Oto i cała tajemnica biało – czerwonych gór w Snow Canyon. Cicho schowany pośród lawy i klifów piaskowca, w delikatnym klimacie pustyni. Skamieniałe wydmy, niegdyś płynące góry piasku, to w rzeczywistości starożytna pustynia. Można wspinać się na szczyty lub wejść w skalne zakamarki. To wszystko tu jest, a nawet więcej. Rezydują tu 22 gatunki zwierząt chronionych prawem federalnym i stanowym. Nie spotkaliśmy żadnego, ale i tak wyjechaliśmy stąd usatysfakcjonowani majestatycznymi widokami i subtelną grą światła i cienia.

Kiedy jesteś w południowym Utah, nie zapomnij dodać tych szlachetnych klejnotów do swojej Bucklet List, to jedne z najlepiej skrywanych tajemnic Utah.